کد خبر: 1215510
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
شورای ائتلاف به سرلیستی قالیباف فهرست ارائه می‌کند و وی تنها سرلیست این شورا است. 
امیر ابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در گفتگو با ایرنا، درباره قطعی شدن سرلیستی قالیباف برای شورای ائتلاف گفت: همان‌طور که پیشتر اعلام شده بود، آقای قالیباف سرلیست شورای ائتلاف است و ما فقط همین یک فهرست را داریم. در واقع شورای ائتلاف فقط به سرلیستی قالیباف فهرست ارائه می‌کند. 
 
عارف در حال بررسی  چگونگی کنش انتخاباتی
یک فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید محمد رضا عارف در حال بررسی چگونگی کنش انتخاباتی است.
علیرضا خامسیان که از امضا کنندگانه بیانیه معروف ۱۱۰ نفره اصلاح طلبان برای مشارکت در انتخابات است به فارس گفته: محمدرضا عارف درحال بررسی برای نحوۀ کنش انتخاباتی است. به گفته این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به نفع مردم است که در مجلس آینده، یک اقلیت با کیفیت حضور داشته باشد. وی معتقد است: حضور این اقلیت با کیفیت، مطمئناً در کاهش مصوبات آسیب‌زا برای مردم مؤثر خواهد بود. خامسیان این نکته را هم گفته که باید دید بعد از مهلت آخرِ بررسی صلاحیت‌ها آیا تعداد نامزد‌های تحول‌خواه بیشتر می‌شود یا خیر.
 
شکست کودتاچیان علیه نهاد انتخابات
 به رغم کودتای اصلاح‌طلبان ساختاری در قالب جبهه اصلاحات علیه نهاد انتخابات برخی از احزاب اصلاح‌طلب مشارکت‌جو به همراه اعتدالیون و حامیان علی لاریجانی به توافق نهایی برای ارائه فهرست انتخاباتی در تهران رسیده‌اند. اخبار دریافتی بیانگر آن است که این فهرست انتخاباتی با سرلیستی علی مطهری قطعی شده و کاندیدا‌های احزابی همچون حزب کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان، اعتماد ملی، حزب اسلامی کار، خانه کارگر، حزب اعتدال و توسعه و حامیان علی لاریجانی در فهرست فوق مشارکت دارند. ارائه این فهرست از سوی طیف‌های ذکر شده بیانگر آن است که:
* وضعیت انشقاق و انتقاد از رهبری جبهه اصلاحات ایران در شرایط بحرانی قرار گرفته و استناد‌های آشکار نشان می‌دهد که جبهه اصلاحات ایران به حزب شخصی تاج زاده و رادیکال‌های جریان اصلاحات تبدیل شده و به هیچ عنوان معدل خرد جمعی جریان اصلاحات به حساب نمی‌آید. 
* تلاش اصلاح‌طلبان مشارکت جو همراه با حامیان روحانی و لاریجانی برای ارائه فهرست انتخاباتی همزمان با برنامه‌ریزی و مهندسی جبهه اصلاحات برای جلوگیری از انتشار فهرست انتخاباتی نشان می‌دهد که شکاف در جبهه اصلاحات آن‌قدر جدی است که می‌توان از هم اکنون شاهد فروپاشی جبهه اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ بود. 
* تلاش جبهه اصلاحات برای ممانعت از اعلام مشارکت در انتخابات بیانگر بیماری اصلاح‌طلبان رادیکال همچون کارفرمایان غربی آنان در زمینه «تحریم» می‌باشد، به‌گونه‌ای که هر دو مردم را نشانه گرفته‌اند.
برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، قالیباف
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار